Un ús efectiu de Pinterest: El cas de Victoria’s Secret

Primer de tot potser és necessari fer un breu comentari sobre què és Pinterest. Estem davant d’una xarxa social de recent creació, el concepte de la qual consisteix en el següent: Compartir imatges amb un comentari d’uns 500 caràcters, tot classificant-les en diferents àlbums anomenats boards. La principal novetat que aporta és el botó de Pin it, una utilitat que ens permet penjar qualsevol imatge que trobem al navegar amb només un click.

I com podem treure un rendiment empresarial d’aquesta nova oportunitat en social media? Doncs existeixen diferents maneres, tot i que avui només en comentaré tres. La primera consisteix en l’ús que li hem donat el nostre equip i que convidem a tothom que li pugui servir a que ens imiti. A l’hora de fer un anàlisi de packaging o un anàlisi de la publicitat que fa la competència d’una marca determinada, nosaltres hem optat per obrir un board comú amb els membres de l’equip i així pinnejar tots els resultats de la nostra cerca de material a la xarxa. A l’hora d’analitzar, obrint el Pinterest i ja tenim totes les imatges recollides en una única plataforma, sense necessitat de més operacions.

 

La segona manera d’utilitzar aquesta eina és per fer linkbuilding, és a dir, obtenir enllaços cap a un lloc web amb la intenció de millorar el seu posicionament en buscadors. S’ha de recordar que al clickar sobre la imatge del Pinterest se’ns redirigeix cap al lloc d’origen, per tant és una bona manera d’aconseguir trànsit cap a la nostra pàgina i millorar el SEO.

 

Finalment, la tercera manera d’utilitzar Pinterest que comentaré és la del cas que dona nom a l’article, la manera en que l’utilitza Victoria’s Secret. Aquesta empresa ha vist amb rapidesa les possibilitats que ofereix aquesta nova xarxa social, i ja ha llançat la primera estratègia en aquest canal. Van aprofitar la viralitat de les imatges del seu catàleg per aconseguir una important presència en aquesta xarxa social. Es va crear un perfil de la companyia que penjava les imatges del catàleg, imatges que contenien el preu del producte i un enllaç directe al web de la companyia. D’aquesta manera, multiplicaven el nivell d’impactes que podien generar amb un cost molt petit. Els usuaris reppinejaven les imatges de Victria’s Secret tal com reppinejaven altres imatges per la qualitat de la fotografia, donant d’aquesta manera una alta viralitat a la campanya.

Veiem doncs que si s’està atent a les noves opcions que es generen en aquest immens món que és Internet podem aconseguir bons nivells d’impacte amb un baix cost, amb accions més properes al màrqueting de guerrilla que no pas al clàssic.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s